Hur gör man för att skicka e-faktura?
Det är lätt att komma igång med e-fakturor. Gå in på www.inexchange.se/e-faktura för att få reda på hur ni enklast skickar e-fakturor till oss. InExchange har allt från webbregistrering av e-fakturor till lösningar för att skicka e-fakturor direkt från ert affärssystem.
Har ni redan en tjänst för att skicka e-fakturor kontaktar ni er befintliga operatör vid behov av hjälp.
Fakturaadresser för e-fakturor
Sollentunahem AB
559087-2445 FE54134
Box 4
737 21 Fagersta
E-post: 5590872445@kollektorinvoice.se
GLN: 7365590872448
Org.nr: 559087-2445
Sollentunafastigheter 2 AB
559087-2486 FE54134
Box 4
737 21 Fagersta
E-post: 5590872486@kollektorinvoice.se
GLN: 7365590872486
Org.nr: 559087-2486
Referens
Alla fakturor ska märkas med vår referens, dvs. namnet på den som har beställt varan/tjänsten. Referens måste bestå av tre första bokstäverna i förnamn och i efternamn.
Fakturaadress
Fram tills ni börjar skicka e-fakturor vill vi att ni skickar era fakturor till vår skanning:
”Bolagsnamn”
”Org.nr" FE54134
Box 4
737 21 Fagersta
Eller via e-post: ”Organisationsnummer”@kollektorinvoice.se
Bifoga då fakturan som pdf-/tif-fil, eventuell bilaga ska ligga i samma fil som fakturan.
Observera att fakturaadressen måste ändras på fakturan oavsett om ni skickar per post eller mejl.
Leverantörsfakturor till Sollentuna Kommunfastigheter AB
Sollentuna Kommunfastigheter AB (org-nr 559087-2452)
Skanning (Referenskod)
191 86 Sollentuna
Digitala fakturor skickas till: fakturor.kommunfastigheter@sollentuna.se
Upphandling
För Sollentunahem AB gäller regelverket för offentlig upphandling
Pågående upphandlingar
Alla upphandlingar hos Sollentunahem som just nu annonseras hittar du via upphandlingsverktyget TendSign.
Om du är intresserad av att ta del av förfrågningsunderlaget för någon upphandling, klicka på "Mer detaljer" och sedan "Visa notis" i vald upphandling. Det krävs i de flesta fall en registrering för att få tillgång till förfrågningsunderlaget.
Du som är leverantör - bevaka aktuella upphandlingar
Leverantörer som är intresserade av Sollentunahems upphandlingar rekommenderas att registrera sig för särskild bevakning av bolagets samtliga upphandlingar.
Registreringen görs hos systemleverantören Visma Opic.
CAD-anvisningar
Anvisningar för CAD-projektering och hantering av digitala handlingar. Se bilaga
Vid frågor om upphandling
Vid allmänna frågor gällande inköp och upphandling är du välkommen att kontakta vårt kontaktcenter: kontakt@sollentunahem.se